Cyklistická doprava

Marketing
Nakupuj na kole

Kampaně: Nakupuj na kole:Ilustrační obrázekKolo jako dopravní prostředek pro nakupování, jak to jde dohromady? Vše co potřebujete, jsou dobré brašny nebo košík…

V roce 2012 odstartovala kampaň, jejímž cílem bylo ukázat jízdní kolo jako vhodný nástroj pro každodenní cesty spojené s nákupy. V rámci kampaně bylo ve zvláštním stánku v rámci Farmářských trhů zřízeno prezentační místo s nabídkou doplňků, které z kola udělají „nákupní kolo“ (košíky, brašny, vozíky, cargo kola). Informace pro zákazníky byly doplněné letáky a informacemi na webu www.nakupujnakole.cz.

Podrobné informace o kampani:

  • www.nakupujnakole.cz - jak přepravovat na kole náklad, užitečné tipy, jak kolo správně zamykat, přeprava kol MHD a vlaky, objednávka zboží z trhů, dovážka na kole
  • leták ke stažení  [soubor s příponou PDF 628,47 KB]

Marketing: Nakupuj na kole: Logo nakupujnakole.cz

Chcete se také připojit?

Máte další nápady, jak kampaň rozšířit do dalších měst? Napište nám o tom.

Jak lidé nakupují
Marketing: Nakupuj na kole: Jak lidé nakupují

Modální rozdělení cest za nákupy

  Blízké obchody Centrum města Nákupní centrum na periferii (ostatní místa)
Cyklistika 12% 11% 6%
Chůze 44% 26% 8%
Veř. Doprava 2% 9% 3%
Automobil, řidič 34% 43% 62%
Auto, spolujezdec 8% 13% 21%

Zdroj: MID Germany 2008

 

Potřeba méně omezeného veřejného prostoru

  • 6-8 jízdních kol potřebuje prostor, který zabere jeden automobil, účinný způsob využití veřejného prostoru
  • Výzkum návyků spotřebitelů:
    • indikátor: hodnota nakoupeného zboží versus náklady na parkovací prostor
    • Cyklisté utratili 7.000 eur na m2 , řidiči automobilů 6.625 eur na m2

Cyklisté jsou lepší zákazníci

Marketing: Nakupuj na kole: Ilustrační obrázek

  • Mnohem intenzivnější zákaznický vztah při častějším nakupování na jízdním kole
  • Cyklisté vykazují větší loajalitu k místům svých nákupů
  • Místa pro parkování automobilů nejsou zárukou dosažení intenzivního vztahu se zákazníkem!
  • Cyklisté častěji nakupují ve své městské části, blíže k bydlišti nebo k pracovišti
  • Více nákupní síly směřuje do centra, obytných oblastí menších měst
  • Povzbuzení místních obchodníků k vyšší soutěživosti (versus velká nákupní centra orientovaná na automobilisty)
Aktualizace stránky: 19.5.2014  ▫  Publikováno: 27.9.2012

Cyklodoprava.cz vznikla jako společný projekt Ministerstva dopravy a Centra dopravního výzkumu, v. v. i. Její realizace je součástí projektu Central MeetBike (3CE343P2) prostřednictvím programu CentralEurope, který je spolufinancován ERDF.

Logo Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Logo Ministerstvo dopravy Logo: CentralEurope Logo: ERDF Logo: Central MeetBike
Logo Cyklostrategie pro Facebook