Cyklistická doprava
Finance Bezpečnost Legislativa Infrastruktura Marketing
Logo rozcestník: Ceskojede.cz Logo rozcestník: Cyklokonference.cz
Logo rozcestník: Asociace Cyklomest Logo rozcestník: BESIP

Cyklostrategie 2013

Schválenou Cyklostrategii 2013 najdete zde  [ 3,24 MB] .

Labská stezka se vzpamatovává z nedávných povodní

25.6.2013
 
Novinky: Labská stezka se vzpamatovává foto1

Nedávné povodně, které Českou republiku zasáhly během června, ovlivňují i další rozvoj Labské stezky – jednoho z nejrychleji se rozvíjejících cykloturistických produktů v České republice. Největší škody napáchaly povodně především v úseku soutoku s Vltavou na Mělnicku a dále po proudu na Litoměřicku, Ústecku a Děčínsku. „Sezóna na Labské stezce se velice slibně rozjela i díky zesílenému společnému marketingu s německými kolegy, který propaguje Labskou stezku jako jeden produkt v ČR i Německu. Teď je důležité obnovit provoz na Labské stezce v co nejbližší době, aby ztráty malých a středních podnikatelů podél stezky v nejvyšší sezóně byly co nejmenší,“ říká Daniel Mourek z Nadace Partnerství, která rozvoj stezky koordinuje.

Ještě před několika dny byla pod vodou Labská stezka například u Hřenska. Na horním toku Labe byla zasažena jen lokálně a panuje na ní běžný provoz od Vrchlabí po Neratovice. I nově otevřený úsek Labské stezky mezi Hradcem Králové a Kuksem přečkal povodně bez vážných škod. Daleko horší je ale situace od Prahy před soutokem Labe a Vltavy. „Škody na cyklostezkách a chodnících odhaduje pražská TSK na svém území až na 35 milionů Kč, na mnoha úsecích byla stezka zanesena bahnem, je poničené značení a doplňkové vybavení stezek jako například odpočívky,“ popisuje stav stezky Daniel Mourek s tím, že průběžné informace jsou zveřejňovány na oficiálních stránkách Labské stezky www.labska-stezka.cz.

Základní údaje

  • Celkové škody na cyklostezkách v Ústeckém, Středočeském, Jihočeském, Královéhradeckém kraji a v Praze se odhadují na 200 mil. Kč.

    Ministerstvo dopravy uvolnilo 1,3 miliardy korun z rezervy SFDI.


Směrem na Kralupy nad Vltavou je již Labská stezka z větší části uklizená. Nejhorší situace stále panuje na soutoku Vltavy a Labe podél Vraňansko-hořínského plavebního kanálu, kde živel zničil část nové cyklostezky. V tomto úseku je lepší využít méně frekventovaných silnic.

Část Labské stezky z Mělníka do Roudnice nad Labem je již relativně sjízdná. „Z Roudnice nad Labem ale doporučujeme použít komunikací nižší třídy přes Terezín do Litoměřic. Z Litoměřic do Ústí nad Labem je stezka sjízdná s omezením v okolí Žalhostic. Mezi Ústím nad Labem a Děčínem byly poškozeny nedostavěné úseky stezky či nájezdy na stezku,“ říká Daniel Mourek. Za Děčínem probíhá čištění Labské stezky od naplavenin v úseku státní hranice – Děčín, Křešice. Podle informací magistrátu bude vjezd na stezku povolen 1. července.

Novinky: Labská stezka se vzpamatovává foto2   Novinky: Labská stezka se vzpamatovává foto3

Foto: Václav Karásek

„Alespoň že většina zařízení s certifikací Cyklisté vítáni, která nabízejí služby cykloturistům podél Labské stezky, přečkala povodeň bez větší úhony a nabízí své služby téměř beze změny. Každodenně se na nás obracejí podnikatelé z ČR i Německa s žádostmi o aktuální informace z Labské stezky,“ vysvětluje Daniel Mourek. Bez úhony také přečkaly sčítače cyklistů, které letos pořídil Ústecký kraj. „Pro Labskou stezku v Ústeckém kraji jsme dodávali celkem tři sčítače firmy Eco-counter monitorující pohyb pěších a cyklistů. Povodně byly skutečným zátěžovým testem a jsme rádi, že vydrželi bez poškození a sčítají dál,“ říká Luboš Kala z obecně prospěšné společnosti Partnerství, která sčítače v České republice distribuuje. 

V Německu je povodněmi postižen hlavně jižní úsek Labské stezky od hranice ČR přes Saské Švýcarsko až po Pirnu a Drážďany, i tady probíhají úklidové práce a odstraňování bahna či padlých stromů ze stezky. Rovněž většina přívozu na Labi v Německu již funguje. Další informace o vývoji v Německu mohou zájemci najít na www.elberadweg.de.

Vzhledem k významnému rozsahu škod způsobených povodněmi a nutnosti rychlé pomoci uvolnilo ministerstvo dopravy 1,3 miliardy korun z rezervy Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Část z nich pravděpodobně bude vyčleněna také na opravy cyklostezek. Odhadované škody na cyklostezkách, především v krajích Ústecký, Středočeský, Jihočeský, Královéhradecký a Praha se odhadují na 200 milionů Kč. Na odstranění škod vláda reagovala také posílením letošního rozpočtu o 2 mld. Kč. na zlepšení technického stavu silnic.

Více na www.labska-stezka.cz a www.ceskojede.cz

Zdroj: Tisková zpráva Nadace Partnerství

 

« seznam všech novinek

Aktualizace stránky: 26.6.2013  ▫  Publikováno: 25.6.2013

Cyklodoprava.cz vznikla jako společný projekt Ministerstva dopravy a Centra dopravního výzkumu, v. v. i. Její realizace je součástí projektu Central MeetBike (3CE343P2) prostřednictvím programu CentralEurope, který je spolufinancován ERDF.

Logo Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Logo Ministerstvo dopravy Logo: CentralEurope Logo: ERDF
frantisek.vomacka@cdv.cz
Logo Cyklostrategie pro Facebook