Cyklistická doprava
Finance Bezpečnost Legislativa Infrastruktura Marketing
Logo rozcestník: Ceskojede.cz Logo rozcestník: Cyklokonference.cz
Logo rozcestník: Asociace Cyklomest Logo rozcestník: BESIP

Cyklostrategie 2013

Schválenou Cyklostrategii 2013 najdete zde  [ 3,24 MB] .

Parkovací věž v Hradci Králové posloužila už více než pěti tisícům lidí

20.8.2013
 
Novinka: Parkovací věž v Hradci Králové posloužila k uskladnění více než pěti tisíců kol foto1

Nový parkovací dům v Hradci Králové se dočkal svého otevření v únoru tohoto roku. Jeho služeb využilo během prvních šesti měsíců provozu celkem 5668 zákazníků. Od února se přitom počet uživatelů každým měsícem zvyšuje, během letní sezóny tak parkovací věž denně ustájila průměrně 43 kol. Na rostoucím počtu uživatelů se podílí příznivé počasí a s tím související vyšší počet cyklistů v ulicích, současně s tím si obyvatelé Hradce Králové na novou službu zvykají a učí se ji využívat.

 

 

 

Novinka: Parkovací věž v Hradci Králové posloužila k uskladnění více než pěti tisíců kol foto2 Novinka: Parkovací věž v Hradci Králové posloužila k uskladnění více než pěti tisíců kol foto3 Novinka: Parkovací věž v Hradci Králové posloužila k uskladnění více než pěti tisíců kol foto4

Věž má kapacitu 116 kol, její obsluha je plně automatizovaná.

Automatizovaná parkovací věž je jediným projektem svého druhu u nás. Objekt vyrostl v těsném sousedství vlakového nádraží v Hradci Králové. „Naše služby využívají spíše majitelé dražších kol a elektrokol,“ odpovídá zástupce investora Rudolf Bernart na otázku, zda si věž nekonkuruje s vedle stojícím cykloparkovištěm pod širým nebem. Jeho slova potvrzují typy kol, která zde jsou umístěna. U cyklostojanů na otevřené ploše bez ochrany proti dešti stojí převážně starší jízdní kola, která leccos pamatují. Oproti tomu poplatek 5 Kč za bezpečné uložení kola zaplatí především vlastníci dražších modelů nebo kol se speciálním příslušenstvím. „Lidé si tu nechávají na kolech pověšené i helmy, brašny, cyklocomputery a další vybavení,“ říká Rudolf Bernart. Podle něj ale zatím hlavní bariérou zůstává především nedůvěra v automatizovaný systém. 

Novinka: Parkovací věž v Hradci Králové posloužila k uskladnění více než pěti tisíců kol foto5 Novinka: Parkovací věž v Hradci Králové posloužila k uskladnění více než pěti tisíců kol foto6

Parkovací věž stojí na ploše před vlakovým nádražím v Hradci Králové, v sousedství velkého parkoviště pro kola. Podle provozovateeů se však obě parkovací služby spíše doplňují.

Hradec Králové patří tradičně mezi města s vysokým podílem cyklistické dopravy. Náklady na výstavbu nového parkovacího domu byly plně v režii soukromého investora, město pak pomohlo s vytipováním a zajištěním pozemku.

Další informace

 

« seznam všech novinek

Aktualizace stránky: 20.8.2013  ▫  Publikováno: 20.8.2013

Cyklodoprava.cz vznikla jako společný projekt Ministerstva dopravy a Centra dopravního výzkumu, v. v. i. Její realizace je součástí projektu Central MeetBike (3CE343P2) prostřednictvím programu CentralEurope, který je spolufinancován ERDF.

Logo Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Logo Ministerstvo dopravy Logo: CentralEurope Logo: ERDF
frantisek.vomacka@cdv.cz
Logo Cyklostrategie pro Facebook